تازه های هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی ضعیف در  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مقابل هوش مصنوعی قوی انواع هوش مصنوعی یادگیری عمیق در مقابل یادگیری ماشینی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟ مشاهده بیشتر

هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر یکی از داغ ترین کلمات در فناوری است و دلیل خوبی هم دارد. در چند سال گذشته شاهد چندین نوآوری و پیشرفت بوده ایم که قبلاً صرفاً در حوزه علمی تخیلی بوده اند و به آرامی به واقعیت تبدیل شده اند.

 

کارشناسان هوش مصنوعی را عاملی برای تولید می دانند که پتانسیل معرفی منابع جدید رشد و تغییر روش انجام کار در صنایع را دارد. به عنوان مثال، این مقاله PWC پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی می‌تواند تا سال 2035 به طور بالقوه 15.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. چین و ایالات متحده احتمالاً بیشترین سود را از رونق آینده هوش مصنوعی خواهند برد و تقریباً 70 درصد از تأثیر جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

 

بر ابزارهای هوش مصنوعی مناسب برای شغل مناسب مسلط شوید!

برنامه تحصیلات تکمیلی Caltech در AI و برنامه MLEXPLORE ابزارهای مناسب هوش مصنوعی را برای شغل مناسب مسلط کنید!

این آموزش Simplilearn یک نمای کلی از هوش مصنوع هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ی، از جمله نحوه عملکرد، مزایا و معایب آن، برنامه‌های کاربردی، گواهینامه‌ها و اینکه چرا زمینه خوبی برای تسلط بر آن است، ارائه می‌کند.

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) شبیه سازی هوش انسانی در ماشین هایی است که طوری برنامه ریزی شده اند که مانند انسان فکر و عمل کنند. یادگیری، استدلال، حل مسئله، ادراک و درک زبان همگی نمونه هایی از توانایی های شناختی هستند.

 

هوش مصنوعی روشی برای ایجاد یک کامپیوتر، یک ربات  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان کنترل‌شده توسط کامپیوتر یا یک نرم‌افزار است که مانند ذهن انسان هوشمندانه فکر کند. هوش مصنوعی با مطالعه الگوهای مغز انسان و با تجزیه و تحلیل فرآیند شناختی انجام می شود. نتیجه این مطالعات باعث توسعه نرم افزارها و سیستم های هوشمند می شود.

 

همچنین بخوانید: مهارت‌های هوش مصنوعی که برای متمایز شدن نیاز دارید

هوش مصنوعی ضعیف در مقابل هوش مصنوعی قوی

هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی (AI)، تشخیص بین دو دسته کلی رایج است: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. بیایید ویژگی های هر نوع را بررسی کنیم:

 

هوش مصنوعی ضعیف (هوش مصنوعی باریک)

هوش مصنوعی ضعیف به سیستم‌های هوش مصنوعی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان اطلاق می‌شود که برای انجام وظایف خاصی طراحی شده‌اند و فقط به آن وظایف محدود می‌شوند. این سیستم های هوش مصنوعی در عملکردهای تعیین شده خود عالی هستند اما فاقد هوش عمومی هستند. نمونه هایی از هوش مصنوعی ضعیف شامل دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا، الگوریتم های توصیه و سیستم های تشخیص تصویر است. هوش مصنوعی ضعیف در محدوده های از پیش تعریف شده عمل می کند و نمی تواند فراتر از حوزه تخصصی خود تعمیم یابد.

 

هوش مصنوعی قوی (هوش مصنوعی عمومی)

هوش مصنوعی قوی، که به عنوان هوش مصنوعی عمومی نیز شناخته می‌شود، به سیستم‌های هوش مصنوعی اطلاق می‌شود که دارای هوش در سطح انسانی هستند یا حتی در طیف گسترده‌ای از وظایف از هوش انسانی پیشی می‌گیرند. هوش مصنوعی قوی قادر به درک، استدلال، یادگیری و به کارگیری دانش برای حل مسائل پیچیده به روشی مشابه شناخت انسان خواهد بود. با این حال، توسعه هوش مصنوعی قوی هنوز تا حد زیادی تئوری است هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  و تا به امروز محقق نشده است.

 

ابزارهای استادی که برای تبدیل شدن به یک مهندس هوش مصنوعی به آن نیاز دارید

برنامه کارشناسی ارشد مهندس هوش مصنوعی EXPLORE PROGRAM ابزارهای استادی که برای تبدیل شدن به یک مهندس هوش مصنوعی به آن نیاز دارید

انواع هوش مصنوعی

در زیر انواع مختلف هوش مصنوعی آورده شده است:

 

1. صرفا واکنشی

این ماشین ها هیچ حافظه یا داده ای برای کار ندارند و فقط در یک زمینه کاری تخصص دارند. به عنوان مثال، در یک بازی شطرنج، ماشین حرکات را مشاهده می کند و بهترین تصمیم ممکن را برای برنده شدن می گیرد.

 

2. حافظه محدود

این ماشین ها داده های قبلی را جمع آوری کرده و به افزودن آن به حافظه خود ادامه می دهند. آنها حافظه یا تجربه کافی برای تصمیم گیری صحیح دارند، اما حافظه حداقل است. به عنوان  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مثال، این دستگاه می تواند یک رستوران را بر اساس داده های مکان جمع آوری شده پیشنهاد کند.

 

3. نظریه ذهن

این نوع هوش مصنوعی می تواند افکار و احساسات را درک کند و همچنین به صورت اجتماعی تعامل داشته باشد. با این حال، ماشینی بر اساس این نوع هنوز ساخته نشده است.

 

4. خودآگاهی

ماشین های خودآگاه نسل آینده این فناوری های جدید هستند. آنها باهوش، باهوش و آگاه خواهند بود.

 

یادگیری عمیق در مقابل یادگیری ماشین

بیایید تفاوت بین یادگیری عمیق و یادگیری ماشین را بررسی کنیم:

 

فراگیری ماشین:

یادگیری ماشینی بر توسعه الگوریتم‌ها و مدل‌هایی تمرکز دارد که رایانه‌ها را قادر می‌سازد از داده‌ها یاد بگیرند و بدون برنامه‌نویسی صریح پیش‌بینی یا تصمیم بگیرند. در اینجا ویژگی های کلیدی یادگیری ماشین وجود دارد:

 

مهندسی ویژگی: در یادگیری ماشین، کارشناسان به صورت هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  دستی ویژگی‌های مرتبط را از داده‌های ورودی مهندسی یا انتخاب می‌کنند تا به الگوریتم در پیش‌بینی دقیق کمک کنند.

یادگیری تحت نظارت و بدون نظارت: الگوریتم های یادگیری ماشینی را می توان به یادگیری نظارت شده طبقه بندی کرد، جایی که مدل ها از داده های برچسب دار با نتایج Artificial intelligence in plain language for children  شناخته شده یاد می گیرند، و یادگیری بدون نظارت، که در آن الگوریتم ها الگوها و ساختارها را در داده های بدون برچسب کشف می کنند.

کاربرد گسترده: تکنیک های یادگیری ماشینی کاربرد ac را پیدا می کنند





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: